2003

Dit jaar maakten we kennis met het (ondertussen jammer genoeg volledig verdwenen) touwtrekken in Zuid-West-Vlaanderen.

We deden mede hierdoor liefst 20 tornooien. We besloten een “Officiele Touwtrekclub” te worden. Met de familie Debruycker-Dutoict en de familie Baene wisten we de ploeg gevoelig uit te breiden.

We twijfelden vooraf of we wel al genoeg connecties hadden om zelf al een tornooi te organiseren (te Moerkerke), maar het werd een succes, met liefst 27 ploegen. De tent was te klein, het terrein ook. Voor veel ploegen uit de streek een eerste touwtrekSPORTwedstrijd. De stramme spieren waren massaal aanwezig...

Op ons eigen tornooi deden we voor het eerst ook mee met een gemengde ploeg.

Dat jaar werden we “Vlaams bekerwinnaar bij de recreanten” en mochten we ook de beker van Eede nog een jaar bijhouden.

Memorabel: we ontmoetten de ploeg waaruit later de Daltons zouden ontstaan. Ze wonnen de zuipbeker te Wielsbeke : verdiend!!. We gingen naar het avondtornooi te Ruiselede met een verplicht gemengde ploeg.